dimecres, 22 de juny del 2011

Democràcia

Reflexiono sobre el significat de la paraula i, segurament per deformació professional, el primer que faig és mirar que hi diu el diccionari. Em quedo amb la intervenció del poble en el govern i en l'elecció dels governants.

Sóc una mica somiatruites, més també sóc dona de tocar de peus a terra, així que miro al meu voltant per observar si hem entès i seguim bé, el significat d’aquest concepte.

Per posar un exemple, els pactes i coalicions que els partits fan per tenir la majoria absoluta i diuen així poder gobernar. El primer que penso és, la majoria, quina? La del tant per cent que no ha votat. He llegit un article d’Elena Viu que us recomano El significat del silenci. També hi ha el tema de que en alguns casos, més o menys la meitat dels vots emesos, es tradueixen en regidors que són a l’oposició.

Davant d’això, el primer que els hi diria als que tenen aquest tipus de majories és felicitats, sou molt valents per atrevir-vos a agafar la responsabilitat de gestionar amb aquest entorn. I a continuació, els hi demanaria que siguin encara una mica més valents, i integrin a tots els que han quedat fora.

Ara ja està, ja he dit la meva, però com es fa això ? No tinc la resposta però estic convençuda que quan tens clar un objectiu trobes la forma d’aconseguir-lo. A aquestes majories els hi recordaria la frase d’Unamuno Venceréis, pero no convenceréis.